Page 30 - MaSzeSz hírcsatorna 2021/3.
P. 30

Ezzel szemben a csoport negatív példája,  a társadalom egy nagyobb százalékára. Egész-
            Palackos Pali, egy fiatal korcsoportot testesít  séges Emese igaz egészségügyileg aggályosnak
            meg, amelyen belül a személyek nincsenek  tartja a csapvizet, de értékét megbecsüli, és ha
            tisztában a víz értékével, sem a palackos vízzel  teheti valamennyire igyekszik spórolni is vele.
            összehasonlított árával. Ezen csoport tagjai,  A víz árával így nincsen kiemelt problémája, de
            ha tehetik nem fogyasztanak ivóvizet ára és  teljeskörű tudatosság mégsem jellemzi. Átlag
            egészségügyi problémák miatt, és ezek alapján  Áron ezzel szemben a csoport negatív példáját
            magasnak is találják a víziközmű szolgáltatóknak  mutatja be. A fiatalabb korosztályt megtes-
            fizetett díjakat. Elemzésünkben így a Palackos  tesítő perszóna azon társadalmi csoport atti-
            Pali által bemutatott fogyasztói attitűd kiemelt  tűdjét testesíti meg, amely a magyar átlagnak
            fontosságú, amelyet érdemes targetálni a víz  számít. Átlag Áron összességében elégedett
            és ár percepció különbségének vizsgálatakor,  a csapvízzel, szinte csak csapvizet fogyaszt, árát
            megoldási javaslatok létrehozásakor.             pedig igaz kissé magasnak találja, pénzügyileg
                                                             menedzselhetőnek és nem túlárazottnak látja.
            A második, közepes jövedelmi szinttel rendelke- Ilyen fogyasztók azonban szintén kiemelten
            ző személyek csoportjában szintén egy pozitív  fontosak a kutatás számára, hiszen az átlagos
            és egy negatív példát állítottunk fel. Egészséges  vízpercepció, de kevés teljeskörű tudatosság
            Emese egy átlagos magyar, középfokú végzett- hiányában könnyen közelíthetőek tudatosítást
            séggel rendelkező 50 év feletti állampolgárt  növelő kampányokkal. Ezen személyek lehet-
            mutat be, amely már sokkal inkább rendelkezik  nek egy-egy marketing koncepcióval könnyen
            olyan fogyasztói attitűddel, amely jellemző  targetálható vízfogyasztók.























           30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35