Page 30 - MaSzeSz hírcsatorna 2021/3.
P. 30
Ezzel szemben a csoport negatív példája, a társadalom egy nagyobb százalékára. Egész-
Palackos Pali, egy fiatal korcsoportot testesít séges Emese igaz egészségügyileg aggályosnak
meg, amelyen belül a személyek nincsenek tartja a csapvizet, de értékét megbecsüli, és ha
tisztában a víz értékével, sem a palackos vízzel teheti valamennyire igyekszik spórolni is vele.
összehasonlított árával. Ezen csoport tagjai, A víz árával így nincsen kiemelt problémája, de
ha tehetik nem fogyasztanak ivóvizet ára és teljeskörű tudatosság mégsem jellemzi. Átlag
egészségügyi problémák miatt, és ezek alapján Áron ezzel szemben a csoport negatív példáját
magasnak is találják a víziközmű szolgáltatóknak mutatja be. A fiatalabb korosztályt megtes-
fizetett díjakat. Elemzésünkben így a Palackos tesítő perszóna azon társadalmi csoport atti-
Pali által bemutatott fogyasztói attitűd kiemelt tűdjét testesíti meg, amely a magyar átlagnak
fontosságú, amelyet érdemes targetálni a víz számít. Átlag Áron összességében elégedett
és ár percepció különbségének vizsgálatakor, a csapvízzel, szinte csak csapvizet fogyaszt, árát
megoldási javaslatok létrehozásakor. pedig igaz kissé magasnak találja, pénzügyileg
menedzselhetőnek és nem túlárazottnak látja.
A második, közepes jövedelmi szinttel rendelke- Ilyen fogyasztók azonban szintén kiemelten
ző személyek csoportjában szintén egy pozitív fontosak a kutatás számára, hiszen az átlagos
és egy negatív példát állítottunk fel. Egészséges vízpercepció, de kevés teljeskörű tudatosság
Emese egy átlagos magyar, középfokú végzett- hiányában könnyen közelíthetőek tudatosítást
séggel rendelkező 50 év feletti állampolgárt növelő kampányokkal. Ezen személyek lehet-
mutat be, amely már sokkal inkább rendelkezik nek egy-egy marketing koncepcióval könnyen
olyan fogyasztói attitűddel, amely jellemző targetálható vízfogyasztók.
30