Page 35 - MaSzeSz hírcsatorna 2021/3.
P. 35
SZAKMAI - TUDOMÁNYOS ROVAT
• Az információs szakadék egy részét helyzetük miatt ők a leginkább motiváltak
az idősebb generáció tapasztalatai teszik arra, hogy utánanézzenek, miért fizetnek
ki: a mélyinterjúk során az derült ki, az idő- annyit, amennyit.
sebbek vélhetően korábbi, gyakorlatilag • A második kampányelem a személyresza-
ingyenes víz hozzáféréshez hasonlítják bott digitális megoldások területe, melyen
a jelenlegit és ennél a célcsoportnál is keresztül a célcsoport információt sze-
problémát jelenthet emellett a vízszám- rezhet arról, milyen hatással is tud lenni,
lákkal kapcsolatos félreértées fennállása. ha minimálisan csökkenti vízfogyasztását,
vagy ha hajlandóbb többet fizetni érte.
A probléma orvoslására szolgáló marketing kam- A cél elérése érdekében egy interaktív,
pányt három fő pilléren keresztül látjuk megva- gamifikált weboldal bevezetését javasoljuk,
lósíthatónak. Az átfogó kampány legfőbb célja, melyen a felhasználók nyomon követhetik
hogy szűkítse az árpercepció, és a valós ár kö- fogyasztásukat, ennek lábnyomáról pedig
zötti különbséget. Ehhez eredményeink szerint részletes információt kaphatnak. Ennek
gyakorlatilag minden, jelenleg elérhető média- főként Átlag Áron lenne a célcsoportja,
eszközt érdemes felhasználni, úgy mint: ATL és hiszen ő már rendelkezik bizonyos szintű
BTL média, PR, digitális, és innovatív, interaktív elköteleződéssel a fenntarthatóság iránt.
megoldások. • A kampány utolsó eleme pedig egy PR
kampány lenne, mely a tudatosítás mellett
A kampány elemei a következők lennének: az ár-érték arány reálisabb szemléletét
szorgalmazná. A PR cikkek mellett ezt a víz
• Elérhető információk biztosítása a fogyasz- arca képviselhetné hitelesen, akit minden
tók számára az árral kapcsolatban: ezen korosztály ismer, hitelesnek lát. Ez az elem
elem célja, hogy a fogyasztók megértsék, főként Palackos Palit célozná, akinek fo-
vízfogyasztásuk jelentős részét nem ők fize- gyasztását leginkább a PET palackos víz
tik ki. A kampányelem sikerességének fontos teszi ki, mivel ezt látja gazdaságosnak.
feltétele az edukációra való igény, melyet Ezt cáfolhatná meg az ár-érték arányt
a nagykampány előnyeivel lehet serkenteni. tudatosító kampányelem.
Ebben a stádiumban a legfontosabb eszköz
az edukáció, ennek eredményeképp pedig A kampány sikerességének méréséhez az alábbi
a célcsoport láthatja, pontosan mit is fizet KPI-okat javasoljuk:
ki a vízszámla befizetésekor. Ehhez járulhat
hozzá például egy részletezett számlakivo- • Átkattintási arány: Megközelítőleg
nat, vagy egy QR kód, ami egy informatív 1.000.000 átkattintás elérése az informá-
weboldalra vezeti őket. A kampányelem ciós oldalra. Különböző beépített elemek
erősségét a transzparencia biztosítja, így aki segítségével a letöltések száma is fontos
szeretne, annak a közműszolgáltatók em- indikátor lehet.
gadják a lehetőséget a tájékozódásra. Sze- • Elérés és megjelenés: A Facebook Ads
gény Szilárd és Átlag Áron a fő célcsoportja Manager szerint megközelítőleg 4.000.000
ennek a kampányelemnek, hiszen anyagi ember tartozik a célcsoportunkba, így reális
35