Page 97 - MaSzeSz hírcsatorna 2023/3.
P. 97

TÖRTÉNETI VISSZATEKINTÉS






            létesülő mélyvezetésű alagútat épít a vízfo- lassú 2-3 km/h, ugyan ekkor az árapály-da-
            lyás (folyó) medre alatt hosszában s ebbe kö- gály mértéke, mint egy hét méter és az alsó
            tik be az egyesítettrendszer összes szennyvi- szakaszon jelentősen visszaduzzaszt.
            zét, majd a távolabb létesített telepen végzik  A város több milliárd font beruházással úgy
            a tisztítást.                                     kívánja a Temzét a szennyeződéstől teher-
            A közelmúltban hasonló megoldáshoz volt  mentesíteni, hogy a meder alatt ~8 m2 szel-
            kénytelen a közel 9 milliós London folyamod- vénynagyságú alagutat fúrnak, melyben 28
            ni, mivel a szenny és csapadék vizek befo- km. hosszban „vályú jellegű” gravitációs veze-
            gadójául szolgáló Temze már tűrhetetlenül  ték szállítja el mind a szenny-, mind a felszíni
            elszennyeződött, bűzös, úszadékos, esztéti- csapadékvizet. A végponton 140 m. mély-
            kailag is meglehetősen leromlott állapotú lett. ségből hatalmas szivattyú kapacitással eme-
            Maga az Északi tengerbe torkolló Temze fo- lik fel és nyomják el a Brenton-i tisztítóműbe
            lyó, mely Anglia legnagyobb vízfolyása mind- a szennyvizet. A tisztított víz befogadója a fo-
            össze 350 km. hosszú, a fővárosnál 200-240  lyó Északi tengerbe vezető sósvizű torkolati
            m. széles és a ~90 m3/s vízhozam sebessége  szakasza.






































                                            Mit gondolsz? Alagút baleset?!















                                                                                                           97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102