Page 52 - MaSzeSz hírcsatorna 2022/4
P. 52
A telekommunikáció, a közös munka, a home A számlázási rendszerek egyre fejlettebbek,
office, a Teams meeting, felhő alapú adattáro- az ügyfélszolgálatok már digitálisan tárolják
lás, a közös naptárak, sokszor könnyítik meg a vevői adatokat, így egy ügyintézés során
az életünket azzal, hogy nem kell mindenhova a szerveren tárolt adatokból dolgozhatnak
elutazni, hogy külön időpontokban is tudnunk az ügyfélszolgálati munkatársak. Amikor egy
ugyanabban a dokumentumban dolgozni, vevő online vagy személyesen kívánja elin-
a konferenciákat vissza tudjuk nézni, mivel már tézni azt az ügyet, amiért kapcsolatba kell
bárki számára elérhetők az ehhez szükséges lépnie a szolgáltatóval, akkor nagyon fontos,
eszközök, letölthetők a megfelelő szoftverek. hogy milyen adatokat tárol a rendszer. A ve-
vői adatbázis tartalmazza a fogyasztási hely
A cégek digitális felkészültségét, a digitalizált- adatait, a fogyasztó adatait, a mérő adatait,
ság szintjét sok féle módon vizsgálhatjuk, sok az utoljára jelentett, illetve leolvasott mérőállást
módon elemezhetjük, több különféle megkö- és ahol okos mérő került beépítésre, ott már
zelítéssel határozhatunk meg. A teljes céget meghatározható fogyasztói profil-adatokat
átvilágítva, több különböző rétegét vizsgál- is tartalmazhat a rendszer. Természetesen,
hatjuk a digitalizáltság fokának, mint például ha ezek az adatok digitális formában állnak
az ügyfélkezelés és ügyfelek irányába történő rendelkezésre, akkor lehet átállni a legújabban
kommunikáció, ügyfélszolgálat digitalizáltsága, használt chatbot-os, azaz teljesen automatizált
belső folyamatok digitalizáltsága, digitális tér- ügyintézésre. A napjainkban használt chatbo-
képrendszerek vagy mérés-adatgyűjtés a mű- tok már képesek olyan gyorsan és pontosan
ködtetésben, a SCADA rendszer fejlettsége, válaszolni a rendszeresen előforduló esetekre,
DMA-k kialakítása, smart metering, mesterséges hogy a felhasználó meg sem tudja különböz-
intelligenciás adatelemzés stb. tetni, hogy egy valós, élő személlyel, vagy egy
robottal beszélget.
52