Page 52 - MaSzeSz hírcsatorna 2022/4
P. 52

A telekommunikáció, a közös munka, a home  A számlázási rendszerek egyre fejlettebbek,
            office, a Teams meeting, felhő alapú adattáro- az ügyfélszolgálatok már digitálisan tárolják
            lás, a közös naptárak, sokszor könnyítik meg  a vevői adatokat, így egy ügyintézés során
            az életünket azzal, hogy nem kell mindenhova  a szerveren tárolt adatokból dolgozhatnak
            elutazni, hogy külön időpontokban is tudnunk  az ügyfélszolgálati munkatársak. Amikor egy
            ugyanabban a dokumentumban dolgozni,  vevő online vagy személyesen kívánja elin-
            a konferenciákat vissza tudjuk nézni, mivel már  tézni azt az ügyet, amiért kapcsolatba kell
            bárki számára elérhetők az ehhez szükséges  lépnie a szolgáltatóval, akkor nagyon fontos,
            eszközök, letölthetők a megfelelő szoftverek. hogy milyen adatokat tárol a rendszer. A ve-
                                                             vői adatbázis tartalmazza a fogyasztási hely
            A cégek digitális felkészültségét, a digitalizált- adatait, a fogyasztó adatait, a mérő adatait,
            ság szintjét sok féle módon vizsgálhatjuk, sok  az utoljára jelentett, illetve leolvasott mérőállást
            módon elemezhetjük, több különféle megkö- és ahol okos mérő került beépítésre, ott már
            zelítéssel határozhatunk meg. A teljes céget  meghatározható fogyasztói profil-adatokat
            átvilágítva, több különböző rétegét vizsgál- is tartalmazhat a rendszer. Természetesen,
            hatjuk a digitalizáltság fokának, mint például  ha ezek az adatok digitális formában állnak
            az ügyfélkezelés és ügyfelek irányába történő  rendelkezésre, akkor lehet átállni a legújabban
            kommunikáció, ügyfélszolgálat digitalizáltsága,  használt chatbot-os, azaz teljesen automatizált
            belső folyamatok digitalizáltsága, digitális tér- ügyintézésre. A napjainkban használt chatbo-
            képrendszerek vagy mérés-adatgyűjtés a mű- tok már képesek olyan gyorsan és pontosan
            ködtetésben, a SCADA rendszer fejlettsége,  válaszolni a rendszeresen előforduló esetekre,
            DMA-k kialakítása, smart metering, mesterséges  hogy a felhasználó meg sem tudja különböz-
            intelligenciás adatelemzés stb.                  tetni, hogy egy valós, élő személlyel, vagy egy
                                                             robottal beszélget.





































           52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57