Page 19 - MaSzeSz hírcsatorna 2020/4.
P. 19

SZAKMAI - TUDOMÁNYOS ROVAT






            kialakulását. További célunk, hogy felkészítsen  RSD PROJEKT
            a környezettudatos, felelős életvitelre, melyhez
            valóságos élethelyzetekre, tapasztalatokra van  Egy valós életből származó komplex probléma
            szükség.                                         megoldása, mely a projektoktatás központi ele-
                                                             me, a környezetmérnök képzésben oktatott tan-
            A vízminőségvédelmi projektek központi prob- tárgyak integrációját, ezáltal a multidiszciplináris
            léma felvetése a felszíni vizek szennyezettsége,  ismeretek megszerzését és a rendszerben való
            melynek kapcsán a hallgatók hazai kisvízfolyások  gondolkodás kialakulását, fejlesztését szolgálja.
            állapotértékelésén keresztül tárják fel a problémá- A probléma, melynek megoldásán dolgoznak
            kat, végeznek terepi és labor méréseket, fedezik  a projektben a hallgatók vagy irányítottan a kép-
            fel és tanulmányozzák az adott kisvízfolyások  ző intézménnyel együttműködésben lévő ipari
            vízgyűjtő területét és a tapasztalatok, mért adatok  képviselőktől, vagy a hallgatók által kiválasztottak
            értékelése alapján vonják le következtetéseiket,  lehetnek, mint például az RSD projekt esetében.
            adnak javaslatot a felmerült probléma megol-
            dására. Projektjeikben általában megállapítják,  2020 decemberében az olajszennyezés meg-
            hogy az emberi tevékenységek során a külön- döbbentő híre kapcsán a hallgatók kezdemé-
            böző vízhasználatokon keresztül közvetlenül is  nyezésére indult az olajszennyezés okozta ká-
            számtalan módon járulunk hozzá vízkészleteink  rok felmérésére a projektmunka, két hónappal
            szennyezéséhez. Egy ilyen konkrét esemény  megelőzve a mintatanterv szerinti tavaszi féléves
            – 2020 decemberében a Ráckevei (Soroksári)-  projekt tárgy indulását.  Ez már erős motivált-
            Dunaágon (RSD) történt olajszennyezés – felde- ságra utalt a hallgatók részéről és ez az egész
            rítésére és kárelhárításának nyomon követésére  félév alatt jellemző volt a projektcsoport tagja-
            alakult egy projektcsapat a 2020/21 tanév első  ira: Csuzi Henrik IV. évf. villamosmérnök szak
            félévének végén, melynek tagjai a helyszínen  (projekt ötletgazdája), Szilágyi Ákos III. évf. kör-
            tapasztaltak alapján az ehhez hasonló káresemé- nyezetmérnök hallgató (projektcsoport veze-
            nyek elkerülésére egy vízminőség ellenőrzésére  tője), Galántai Csilla, Molnár Rebeka, Pácsonyi
            alkalmas monitoring berendezés megalkotásán  Diána, III. évf., Ponauer Anna Szimonetta IV.
            dolgoznak. A projekt ötletgazdája és a projekt- évf. környezetmérnök hallgatók, a projektcso-
            csoport hallgatói vezetője a projektmunka alatt  port tagjai, valamint mentorként Virga Szabolcs
            figyeltek fel az Egyetemen meghirdetett Proof  végzett környezetmérnök, jelenleg a Corvinus
            of Concept pályázatra, melynek keretei között  Egyetem Vezetés és szervezés I. évf MSc hallga-
            lehetőség nyílt arra, hogy az Egyetem különböző  tója. A projektmunka oktatói vezetője Bodáné
            képzésein – környezetmérnök, villamosmérnök,  Dr. Kendrovics Rita (Óbudai Egyetem, egyete-
            ipari termék-és formatervező mérnök, informati- mi docens), szakmai vezetője Szendőfi Balázs
            kai mérnök – tanuló hallgatók egy újabb projek- (halkutató, természetfilmes) volt.
            tet hozhassanak létre. Az egyes szakterületeket
            összekapcsolva, igazi csapatmunkát példázva  A projekt megvalósításában nagy nehézsé-
            dolgoznak egy olyan innovatív megoldáson,  get jelentett az éppen fennálló veszélyhelyzet,
            mellyel elkerülhetők, vagy legalábbis csökkent- melynek kapcsán a személyes kapcsolattar-
            hetők a vízszennyezések hatásai.                 tásra nem volt lehetőség, a megbeszéléseket





                                                                                                           19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24