Page 18 - MaSzeSz hírcsatorna 2020/4.
P. 18
PÉLDAÉRTÉKŰ ÖSSZEFOGÁS A HALLGATÓI
INNOVÁCIÓÉRT AZ ÓBUDAI EGYETEMEN
BODÁNÉ DR. KENDROVICS RITA
ÓBUDAI EGYETEM REJTŐ SÁNDOR KÖNNYŰIPARI ÉS KÖRNYEZETMÉRNÖKI KAR KÖRNYEZETMÉRNÖKI
INTÉZET,
SZILÁGYI ÁKOS
ÓBUDAI EGYETEM REJTŐ SÁNDOR KÖNNYŰIPARI ÉS KÖRNYEZETMÉRNÖKI KAR; EGYETEMI KUTATÓ
ÉS INNOVÁCIÓS KÖZPONT
Kulcsszavak: környezetmérnök képzés, projektmunka, olajszennyezés, kármentesítés, kutatás-
fejlesztés, monitoring
BEVEZETÉS
Az Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és E célt a Fokozatváltás a felsőoktatásban középtávú
Környezetmérnöki Kar környezetmérnök alapkép- szakpolitikai stratégia is meghatározta a műszaki
zésének legfőbb célja a multidiszciplináris ismere- képzési terület számára, így az Egyetem minden
tekkel rendelkező, a környezet irányában elköte- képzésén, elsőként 2012-ben a környezetmérnök
lezett és etikus magatartású környezetmérnökök képzés Vízminőségvédelem tantárgy oktatásában
képzése. A BSc képzésben az alaptanulmányok bevezettük a 4-5 fős csoportok tevékenységén
elvégzését követően a hallgatók Zöldenergia, alapuló projektmunkát. Az azóta szerzett ta-
Környezetirányítási rendszerek, Környezetvédelem pasztalatok egyértelműen igazolják a módszer
a közigazgatásban és 2021 tanévtől a Települési nem csak szakmai ismeretek átadása, hanem
vízgazdálkodás specializációkon szerezhetnek a kompetenciák fejlesztése területén is hatékony.
mélyebb szakmai ismereteket, miközben leg-
főbb célunk a képzés során, hogy a hallgatók A projektoktatás során célunk, hogy a hallgatót
az ok-okozati összefüggéseket lássák meg és a probléma megfogalmazásától a megoldásáig
ezek birtokában tudjanak javaslatot tenni a prob- egy olyan tanítási-tanulási folyamaton vezessük
lémák megoldására. Ehhez magas óraszámban végig, melynek eredményeként létrejövő pro-
elsősorban gyakorlati tevékenység, terepi munka duktum bizonyítja az összefüggések megérté-
és hatékony oktatási módszerek szükségesek. sét, a problémamegoldó képesség fejlődését,
18