Page 18 - MaSzeSz hírcsatorna 2020/4.
P. 18

PÉLDAÉRTÉKŰ ÖSSZEFOGÁS A HALLGATÓI

            INNOVÁCIÓÉRT AZ ÓBUDAI EGYETEMEN




            BODÁNÉ DR. KENDROVICS RITA
            ÓBUDAI EGYETEM REJTŐ SÁNDOR KÖNNYŰIPARI ÉS KÖRNYEZETMÉRNÖKI KAR KÖRNYEZETMÉRNÖKI
            INTÉZET,


            SZILÁGYI ÁKOS
            ÓBUDAI EGYETEM REJTŐ SÁNDOR KÖNNYŰIPARI ÉS KÖRNYEZETMÉRNÖKI KAR; EGYETEMI KUTATÓ
            ÉS INNOVÁCIÓS KÖZPONT








            Kulcsszavak: környezetmérnök képzés, projektmunka, olajszennyezés, kármentesítés, kutatás-
            fejlesztés, monitoring




            BEVEZETÉS


            Az Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és  E célt a Fokozatváltás a felsőoktatásban középtávú
            Környezetmérnöki Kar környezetmérnök alapkép- szakpolitikai stratégia is meghatározta a műszaki
            zésének legfőbb célja a multidiszciplináris ismere- képzési terület számára, így az Egyetem minden
            tekkel rendelkező, a környezet irányában elköte- képzésén, elsőként 2012-ben a környezetmérnök
            lezett és etikus magatartású környezetmérnökök  képzés Vízminőségvédelem tantárgy oktatásában
            képzése. A BSc képzésben az alaptanulmányok  bevezettük a 4-5 fős csoportok tevékenységén
            elvégzését követően a hallgatók Zöldenergia,  alapuló projektmunkát.  Az azóta szerzett ta-
            Környezetirányítási rendszerek, Környezetvédelem  pasztalatok egyértelműen igazolják a módszer
            a közigazgatásban és 2021 tanévtől a Települési  nem csak szakmai ismeretek átadása, hanem
            vízgazdálkodás specializációkon szerezhetnek  a kompetenciák fejlesztése területén is hatékony.
            mélyebb szakmai ismereteket, miközben leg-
            főbb célunk a képzés során, hogy a hallgatók  A projektoktatás során célunk, hogy a hallgatót
            az ok-okozati összefüggéseket lássák meg és  a probléma megfogalmazásától a megoldásáig
            ezek birtokában tudjanak javaslatot tenni a prob- egy olyan tanítási-tanulási folyamaton vezessük
            lémák megoldására. Ehhez magas óraszámban  végig, melynek eredményeként létrejövő pro-
            elsősorban gyakorlati tevékenység, terepi munka  duktum bizonyítja az összefüggések megérté-
            és hatékony oktatási módszerek szükségesek.  sét, a problémamegoldó képesség fejlődését,





           18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23