Page 19 - MaSzeSz hírcsatorna 2023/4.
P. 19

PLANET






            hiszen szinte minden műszaki területen dol- Olyan emberek kerültek ki az iskolánkból, akik
            gozott, legyen az építési vagy fejlesztési mun- számomra nemcsak osztálytársak voltak, ha-
            ka. Vízügyi tevékenységét a nagy fejlesztések  nem a mai napig barátok is maradtak.
            jellemezték és fémjelzik ma is.
            Elmondása szerint fő célja, hogy a működési  Amikor az általános iskola után továbbta-
            területükön élő emberek számára tiszta, jó  nulásra jelentkezik a gyerek, fel sem méri,
            minőségű ivóvizet biztosítsanak, gondoskod- mennyire fontos a szakma megválasztása.
            va unokáink vízkincséről is. Pályafutása során  14 éves korában az emberek többsége nem
            jelentős szerepet vállalt az Ivóvízminőség-ja- képes felelősséggel dönteni. Ön hozta meg
            vító Programok megvalósításában. A vízügyi  a konkrét döntést?
            munkát ténylegesen a köz érdekében végzett
            szolgálatnak tekinti.                             Apám eléggé határozottan kezelte ezt a kér-
                                                              dést. Mivel szerettem a vassal, fémmel fog-
            2005-ben a társaság vezetése a legmaga- lalkozni, arra gondolt az apám, hogy ebbe
            sabb belső díjat adományozta neki, megkap- az irányba orientál engem is. Annyira szívén
            ta az ÉRV Aranygyűrűt a hosszú évek alatt  viselte a továbbtanulási esélyemet, hogy ma-
            nyújtott kiemelkedő szakmai teljesítményé- gántanárhoz járatott. Pünkösdi Gábor a ké-
            ért. A több évtizeden át végzett következetes  sőbbiek folyamán a szakrajztanárom lett. Ko-
            szakmai munkájának elismeréseként 2017-           rábban pap volt, de mindenképpen a műszaki
            ben a belügyminiszter „Kvassay Jenő Emlé- értelmiség egyik meghatározó egyénisége. Ma
            kérem” kitüntetésben részesítette. Ugyaneb- is úgy írok, ahogy megtanított a műszaki dol-
            ben az évben a Magyar Hidrológiai Társaság  gokra.
            „PRO-AQUA” érmét vehette át.
                                                              Mi történt a középiskolát követően?
            Hol teltek a gyermekévek? Hogyan alakult
            élete, pályafutása?                               Érettségi után szerettem volna továbbtanul-
                                                              ni, de az élet mást produkált. Ekkor kezdő-
            Gyermekéveimet Heves megye legészakibb  dött a bélapátfalvi cementgyár beruházása.
            részén, Nagyvisnyón töltöttem. A szüleimtől  Olvastam, hogy lakatosokat vesznek fel, így
            olyan neveltetést kaptam, ami meghatározta  bementem a „Fémmunkás” Vállalat Építő-Sze-
            az egész életemet: „A munka mindenkép- relő Üzem vezetéséhez. Gyakorlatilag ez
            pen!”                                             a munkahely meghatározta az életem. Ami-
            Abban az időben még működött Nagyvis- kor felszámolták, választhattam, hogy járom
            nyón a nyolcosztályos oktatás, nem kellett  az országot a céggel, ahol éppen munkát
            a szomszédos településre, Szilvásváradra át- kapnak, vagy stabil munkahelyet keresek.
            járnunk. Rengeteg szép emlék, sok jó barát  Amíg nem teljesült az elképzelésem, addig
            köt az iskolához. A diákközpontú iskolaveze- több helyen megfordultam velük az ország
            tés, a szakmailag jól felkészült tanárok mind-    területén. Meghatározó tanulóidőszakra te-
            mind hozzájárultak ahhoz, hogy megtaláljam  kintek vissza, rendkívül jó kollégáim, főnöke-
            az utam az életben.                               im voltak az építési, szerelési pályán. Innen





                                                                                                           19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24