Page 72 - MaSzeSz hírcsatorna 2023/1.
P. 72
kapcsolatos interdiszciplináris képzési és ku- a nappali munkarendű építőmérnök alap-
tatási feladatok ellátása. Kiemelt figyelmet képzésben résztvevő elsőéves, közszolgálati
fordítanak többek között a fenntartható fej- ösztöndíjas, aktív státuszú hallgatók pályáz-
lődés, az éghajlati reziliencia és a nemzet- hatnak. Az ösztöndíj nemcsak rendszeres
közi vízdiplomácia szakpolitikai területeire. havi pénzügyi támogatást, hanem a diplo-
További prioritás a globális, regionális és lo- ma megszerzését követően biztos munka-
kális vízpolitikákat érintő társadalmi-gazda- helyet jelent az ösztöndíjat elnyert hallgatók
sági, környezeti hatások elemzése, valamint számára.
a fenntartható víz- és energia-gazdálkodás • A környezetmérnöki alapképzési szakon
stratégiai kereteinek fejlesztése és oktatása. olyan modern természettudományos, ökoló-
A Tanszék tágabb kutatási fókuszterülete giai, műszaki, közgazdasági és menedzsment
a környezet, ezen belül kiemelten a víz és ismeretekkel rendelkező környezetmérnökök
a társadalom kapcsolata, különös tekintettel képzése folyik, akik a különböző területeken
a vízpolitika nemzetközi és regionális dimen- jelentkező környezeti veszélyeket képesek
zióira. A Tanszéken folyó kutatások nemcsak felismerni, valamint a kárelhárítási tevékeny-
a Víztudományi Kar oktatási igényeit fedik le, séget irányítani. A szak ebben az esetben is
hanem egyúttal szorosan illeszkednek a vele a vizet helyezi fókuszba, a globális környezeti
partneri kapcsolatban álló intézmények és problémák mérséklésére összpontosít, külö-
külső szakértők gyakorlati tevékenységéhez nös tekintettel a vízválságra. Ezen a szakon
is, valamint a jelentős kapacitásokat biztosít a víztisztítás-szennyvíztisztítás és a vízgazdál-
a nemzetközi vízpolitikai irányítás és vízdiplo- kodás irányába specializálódhatnak a hallga-
mácia mesterszak oktatásához. tók.
• A vízügyi üzemeltetési mérnök alapkép-
Jelenleg három alapképzést kínál a Kar a leen- zési szak célja olyan korszerű műszaki és
dő hallgatóknak. menedzsment ismeretekkel rendelkező
• Az építőmérnöki alapképzési szak célja fel- vízügyi üzemeltetési mérnökök képzése,
készült, kreatív gondolkodású, az innová- akik képesek a területi, illetve települési
cióra nyitott építőmérnökök kibocsátása, vízgazdálkodási létesítmények üzembe
akik alkalmasak az infrastruktúrák építési, helyezési, üzemeltetési feladatainak ellá-
fenntartási, üzemeltetési valamint a vállal- tására, üzemeltetői jogosultság birtokában
kozási és szakhatósági feladatok ellátására, a megfelelő mérnöki szakterületen vízügyi
a képzésnek megfelelő tervezési és fejlesz- létesítmények beüzemelési és üzemelte-
tési folyamatok önálló levezénylésére. Két tési feladatainak végzésére. Három spe-
specializáció közül választhatnak a képzés cializáció közül választhatnak a hallgatók:
hallgatói: területi vízgazdálkodási specia- víziközmű üzemeltetési; hidrogeológia,
lizáció és vízellátás-csatornázás speciali- vízbeszerzés; valamint területi vízgazdál-
záció A végzést követően munkaerőpiaci kodás.
elhelyezkedésük – mind az állami, mind
a vállalkozói szférában – biztosított. A Víz- 2020 őszétől indult a nemzetközi vízpolitikai
tudományi Karon a 2022/2023-as tanévtől és vízdiplomácia mesterképzés, mely a nem-
indult a Vízügyi ösztöndíj pályázat, amelyre zetközi vízügyi együttműködési kihívások
72