Page 39 - MaSzeSz hírcsatorna 2020/4.
P. 39

SZAKMAI - TUDOMÁNYOS ROVAT








            SZERZŐK:


                                     Dr. Nagy Sándor Alex: 1956-ban születtem Tiszaroffon. A Kossuth Lajos Tudo-
                                     mányegyetemen szereztem biológus-ökológus diplomát 1981-ben. Öt évig
                                     dolgoztam Brazíliában hidrobiológus, halbiológus szakértőként. Doktori (PhD)
                                     minősítést szereztem 1998-ban, majd „Dr. habil” címet 2005-ben. 2005-től
                                     2019-ig a DE TTK Hidrobiológiai Tanszék vezetője voltam, 2013-tól 2021-ig a DE
                                     TTK gazdasági dékánhelyettese. Jelenleg Tudományos főmunkatársként dol-
                                     gozom a Hidrobiológiai Tanszéken. Vezető szerepet játszottam a Hidrobiológus
                                     MSc magyarországi megalapításában és a szak Debreceni Egyetemen történt
                                     indításában. 2019-ig a mesterképzés szakfelelőse voltam. Oktatói munkám
            mellett kutatási tevékenységem a sekély vizek, vízfolyások, valamint sekély víz jellegű mérsékeltövi és
            trópusi halastavak hidrobiológiai hidroökológiai sajátosságainak feltárása révén, a hidrobiológia, valamint
            a hal- és halászatbiológia határterületén fejtem ki.


                                     Dr. Antal László: 1984-ben születtem Debrecenben. A Debreceni Egyetemen
                                     kaptam biológus-ökológus diplomát 2007-ben. Doktori (PhD) minősítést szereztem
                                     2013-ban, majd „Dr. habil” címet 2020-ban. A DE TTK Hidrobiológiai Tanszékén
                                     kezdetem el dolgozni egyetemi tanársegédként 2010-ben. Egyetemi adjunktusként
                                     dolgoztam 2014-től, majd egyetemi docensi kinevezést kaptam 2021-ben. 2019-
                                     töl a Hidrobiológus mesterképzési szak szakkoordinátora vagyok. Részt vettem
                                     Hidrobiológus MSc képzési szak felülvizsgálatában, valamint a Water Quality Mana-
                                     gement angol nyelvű hidrobiológus képzés indításában. Oktatói munkám mellett
                                     egy – főként hallgatókból (BSc, Msc, PhD) – álló halas munkacsoport koordináto-
            raként több különböző kutatási témát menedzselek, főként a táplálkozásbiológia, interakciós vizsgálatok, hal
            alapú vízminősítés, parazitológia, faunisztika, növekedésvizsgálatok, inváziós fajok szerepe/hatása, taxonómia/
            genetika, nehézfém akkumuláció, témakörökben. Ezek többsége nemzetközi kooperációban valósul meg.


                                     Dr. Grigorszky István: 1967-ben születtem Gyulán. A Debreceni Egyetemen sze-
                                     reztem biológus-ökológus diplomát 1991-ben, majd biológia szakos középiskolai
                                     tanár diplomát 1996-ban. Doktori (PhD) minősítést szereztem 1998-ban, majd
                                     „Dr. habil” címet 2007-ben. Végzés után előbb a Körös-vidéki Környezetvédelmi
                                     Felügyelőség hidrobiológusa voltam, majd tanársegéd, ill. adjunktus a DE TTK
                                     Növénytani, majd Hidrobiológiai Tanszékén. 2008-tól egyetemi docensként
                                     dolgozom, 2019-től a DE TTK Hidrobiológiai Tanszék vezetője és a Hidrobio-
                                     lógus MSc szakfelelőse vagyok. Vezető szerepet játszottam a Hidrobiológus
                                     MSc magyarországi megalapításában és a szak Debreceni Egyetemen történt
            indításában, valamint a Water Quality Management angol nyelvű hidrobiológus képzés indításában. Oktatói
            munkám mellett kutatási tevékenységem a sekély vizek, vízfolyások, algológiai, hidrobiológiai, hidroökoló-
            giai sajátosságainak megismerésére koncentrálódnak, azok mind elméleti, mind gyakorlati aspektusában.



                                                                                                           39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44