Page 54 - MaSzeSz hírcsatorna 2020/4.
P. 54

amellyel megteremthetjük a változásokhoz  vízszolgáltatással kapcsolatban.A kutatás arra
            szükséges közös akaratot. Sem a mostani, sem  is kitért, hogy milyen vízzel kapcsolatos hely-
            a jövő generáció számára nem mindegy, hogy  zetek miatt aggódnak leginkább a fogyasztók.
            milyen vízvezetékrendszer van a csap mögött,  Ez alapján az látható, hogy leginkább a hazai
            ezért feladatunk, hogy a társadalom aktívan  vízkészletek és az ivóvízellátást biztosító rend-
            igényelje és támogassa a szektor fenntartha- szer minősége miatt aggódik a társadalom.
            tóságát célzó törekvéseket és a szükséges kor-
            mányzati döntéseket” – tájékoztatott Kovács  Az elemzésre építve készült el az a kommu-
            Károly, a MaSzeSz elnöke az eredmények be- nikációs stratégia, melynek keretében olyan
            mutatása kapcsán.                                üzenettartalmak, hordozók, megvalósítási ak-
                                                             ciótervek és azokon alapuló tartalmak is ösz-
            A víz és a vízhálózat minősége összefügg         szeállításra kerültek, amik a közeljövőben a Ma-
                                                             SzeSz, valamint az ágazat összes szereplőjének
            A lakosság számára alapvető elvárás a vízszol- számára; hosszú távon is könnyen felhasznál-
            gáltató cégek által megtisztított, iható csapvíz.  ható, információkat, tudnivalókat, adatokat biz-
            Csak kevesen gondolnak azonban bele abba,  tosítanak a fogyasztókban meglévő érdeklődés
            hogy ennek minősége a szállítás és tárolás so- fenntartására, a tudásszomj kielégítésére.
            rán, azaz a víztisztítástól a csapból kiengedésig  A felmérésekre alapozott és szakértők be-
            bizony sokat változhat. Annak érdekében, hogy  vonásával kialakított ágazati kommunikációs
            a jó minőségű ivóvíz a jövő generáció számá- stratégia azonban akkor tud igazán hatékony
            ra is fenntartható módon folyamatosan és  lenni, amennyiben az a helyi sajátosságokat
            korlátlan mennyiségben rendelkezésre álljon,  integrálva, de országosan összehangolt üze-
            a magyar vízvezetékrendszer jelentős részének  netekkel teremti meg a változásokhoz szüksé-
            mielőbbi felújítására-fejlesztésére van szükség.  ges közös akaratot. Biztosítani kell a láthatatlan
            A lakosság is közvetlenül érzékeli a problémát,  infrastruktúra és szolgáltatás láttatását, hiszen
            hiszen a felmérésben a válaszadók 48 száza- sem a mostani, sem a jövő generáció számára
            lékának környezetében történt csőtörés az el- nem mindegy, hogy milyen (víz)forrás és vízve-
            múlt két évben, és ennek legfőbb okát az elö- zetékrendszer van a csap mögött.
            regedett hálózatban látják (89%).
                                                             A pályázat keretében készített felmérés publi-
            A felújítási költségekre – sok fogyasztó felté- kálására négy sajtóközleményt is megjelentett
            telezésével ellentétben – a víz- és szennyvíz  a MaSzeSz az alábbi témákban:
            díjak nem nyújtanak fedezetet. A kutatásból
            azonban az is jól látható, hogy a lakosság 86%  •  Az ágazat jelenlegi helyzetének és annak
            százaléka még akkor is támogatná a vízveze-          bemutatása, hogy mit tudnak minderről
            ték-hálózatok mihamarabbi felújítását, ha ez         a fogyasztók.
            anyagi hozzájárulást követelne. A társadalom  •  Milyen a jó ivóvíz? A kutatásban megjelölt
            nyitottságát az is jól mutatja, hogy a kutatásban    legfőbb fogyasztói ismérvek bemutatása,
            megkérdezettek visszajelzései alapján 10-ből         melyik mitől függ, mit tesz a szolgáltató,
            9 ember szeretne többet megtudni a vízzel,           hogy azt kapja a fogyasztó, amit elvár.





           54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59