Page 106 - MaSzeSz hírcsatorna 2022/5.
P. 106
befogadására alkalmas tanterem, tárgyalóterem, napig a 2015-ben meghatározott képzési terv
könyvtárszoba, számítástechnikai laboratórium, szerint működik, természetesen a tananyagok
és az alagsori szinten, mintegy 500 m -en az új folyamatos fejlesztése, frissítése mellett.
2
vízminőségi laboratórium. A laboratóriumban
elkülönül a hallgatói és kutatói laboratórium; A 2020-as év komoly kihívásokat jelentett, hiszen
az előbbiben elsősorban a képzéshez kap- a covid járvány miatt – a többi oktatási intézet-
csolódó laboratóriumi gyakorlatok zajlanak, hez hasonlóan – a BME tanszékeinek is nagyon
a kutatói laboratóriumban pedig a szakértői rövid idő alatt át kellett állnia a digitális oktatásra,
és kutatói munkákhoz szükséges kísérletek, távmunkára. A 2021/22-es tanév őszi féléve már
valamint az ehhez kapcsolódó vízminőségi vizs- a szokásos jelenléti oktatás formájában indulhatott.
gálatok végrehajtása történik. Külön helység áll
rendelkezésre a nagyobb vízhozamokat igénylő Dr. Patziger Miklós 2021. júliusában vette át
kisminta vizsgálatok elvégzésére. Számos fizikai a tanszék vezetését. Patziger Tanár Úr már 2013.
és kémiai vízminőségi paraméter mérésére van óta a tanszék munkatársa volt. Doktori foko-
lehetőség, továbbá bizonyos mikroszkópos zatát a Graz-i Műszaki Egyetemen szerezte,
mérések végrehajtására is. majd hazatérve a Mélyépterv Komplex Zrt.-
nél dolgozott víz- és szennyvíztechnológiai
osztályvezetőként, és ezzel párhuzamosan 4
évig oktatott a Szent István Egyetem, Ybl Miklós
Építéstudományi Karon.
Hallgatók laboratóriumi gyakorlaton (a képet készítette:
Dr. Szilágyi Ferenc)
Az oktatáshoz kapcsolódó egyik legjelentősebb
változás a tanszék saját, BSc szakos specializáció- Dr. Patziger Miklós (forrás: epito.bme.hu; a fényképet
jának megalapítása (Vízi Közmű és Környezetmér- készítette Philip János)
nöki specializáció), melyen a hallgatók az alapozó
vízkémiai, vízminőségi, közmű tervezési ismeretek Patziger Tanár Urat a tanszék terveiről, a távlati
megszerzését követően betekintést nyernek célokról kérdeztük.
az ivóvízkezelő és szennyvíztisztító technológiák
tervezésébe, környezeti- és vízminőség modelle- “Az Építőmérnöki Kar, és ezen belül a VKKT szá-
zési feladatokba, vízi közmű rendszerek komplex mára is rendkívüli kihívást jelent a hallgatói létszám
tervezésébe, és elsajátítják az ehhez szükséges csökkenése. Ezért a célok között szerepel a tan-
modellezési ismereteket. Ez a szakirány a mai szék által oktatott szakterületek népszerűsítése
106