Page 14 - MaSzeSz hírcsatorna 2020/1.
P. 14
Lényeges szempont, hogy a tározók létesí- Irodalom:
tése, még a folyamat megkezdése is hosszú
időt fog igénybe venni, hasonlóan a hiányzó Oszoly Tamás: Skutki i zadania … XVI. Konfe-
elvezető rendszerek kiépítéséhez, a meglévők rencja Naukowo-Techniczna, Licheń, 2018,
kapacitásbővítéséhez. Lengyelország
Célszerű azzal kezdeni, ami van: a meglévő Oszoly Tamás, Gerőfi-Gerhardt András, Pál-
elvezető rendszerek karbantartásával, hidra- völgyi-Buczynska Ilona, Rácz Tibor, Barabás
ulikájának optimalizálásával, az egyszerűbb, Győző Ferenc:
olcsóbban és gyorsan kivitelezhető kapaci- Gondolatok a települési csapadékvíz gazdál-
tásnövelő beruházások, felújítások, korrekci- kodáshoz, Vízmű Panoráma, 2019/3
ók elvégzésével. Fontos a tározás/hasznosítás
népszerűsítése a lakosság körében,
a kivitelezés támogatása.
SZERZŐ:
Oszoly Tamás: 1954-ben született, 1978-ban diplomázott a Wroclawi
Műszaki Egyetemen, víz- és szennyvíztechnológia szakon. 1991-ben mér-
nök-üzemgazdász képesítést szerzett a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán.
1978-ban helyezkedett el a Fővárosi Csatornázási Műveknél. Sorkatonai
szolgálatát követően az épülő és részben, előmechanikával már üzemelő
Észak-Budapesti Szennyvíztisztító Telepen műszakvezető gépész, főgé-
pész, 1982-től üzemvezető. 1989-től a szennyvíztisztító telepeket, 1992-től
az Üzemeltetési Főmérnökséget (szivattyú- és tisztítótelepek, vízvédelem)
vezeti. 1998-től a Fenntartási Főosztály vezetője, emellett a Nagykovácsi
Víziközmű Kft., majd a Budaörs város csatornaműveit üzemeltető TÖRSVÍZ
Kft. ügyvezetője. 2008-től (csatorna)hálózatüzemeltetési igazgató, emellett
2014-től műszaki vezérigazgató-helyettes. Tevékenysége során készültek a Főváros szennyvízelve-
zetésének és –tisztításának koncepció tervei, melyek végrehajtását üzemeltetőként végigkíséri, segíti,
támogatja. Mint hálózati szakember foglalkozik csapadékvíz elvezetéssel is, melyet a jövő egyik
megoldandó, nagy problémájának tart. Szakértőként részt vett a 38/1995, a 220/2004, a 28/2004
rendeletek és a környezetterhelési díj törvény előkészítésében.
14